چارلز کینگ: نویسنده، سخنران و متخصص در زمینه بازاریابی شبکه‌ای

نام به انگلیسی: Dr. Charles W. King

محل تولد: آمریکا

دکتر چارلز کینگ استاد بازاریابی دانشگاه ایلینوی در شیکاگو است. وی مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در مدیریت بازرگانی از دانشگاه تگزاس و مدرک دکترای خود را هم از دانشگاه هاروارد دریافت کرد. او تحقیقات گسترده‌ای را در زمینه بازاریابی شبکه‌ای انجام داده است و هم‌اکنون سخنرانی‌های بین‌المللی بسیاری در زمینه بازاریابی شبکه‌ای ارائه می‌دهد.

 

hqdefault
 

دکتر کینگ برای بیش از 35 سال کار مشاوره را در زمینه برنامه‌ریزی استراتژیک، موقعیت بازار استراتژیک و مدیریت عملیات بازاریابی انجام داده است. مشتریان او شامل طیف گسترده‌ای از شرکت‌های کوچک و بزرگ و هم‌چنین گروه‌های دولتی در ایالت متحده است.

علایق پژوهشی او عبارتند از بازاریابی، موقعیت استراتژیک در تغییر ساختار شبکه و بازار و بازاریابی چند سطحی.

در سال 1990-1991 دکتر کینگ برای اولین بار بازاریابی شبکه‌ای را در دانشگاه ایلینوی معرفی کرد، سپس در سال 1994 سمینار آموزش بازاریابی شبکه‌ای را در دانشگاه برگزار کرد که از آن در سراسر جهان حمایت شد و به زودی او تبدیل به یک متخصص در سازماندهی و اجرای سمینارهای آموزش بازاریابی شبکه‌ای یکپارچه شد.

در سال‌های اخیر کینگ تبدیل به یک قهرمان در ترویج بازاریابی شبکه‌ای در بازار بین‌المللی به ویژه در کشورهای در حال توسعه شده است. کینگ بازاریابی شبکه‌ای را در ایالت متحده، استرالیا، نیوزلند، مکزیک، کره، ژاپن، آلمان، سنگاپور و غیره گسترش داد و در مجموع بیش از 50 سخنرانی و سمینار به جهان تحویل داده است.

در کشورهای در حال توسعه کینگ به خوبی تفکر کارآفرینی را توسعه داده و اقتصادهای در حال ظهور بسیار پذیرای سیستم بازاریابی شبکه‌ای هستند. وی کتاب THE NEW PROFESSIONALS خود را با کمک جیمز رابینسون در سال 2013 بازنویسی کرد.